Σάββατο, 15 Αυγούστου 2009

Γλώσσα και Πράξη της Παιδικής Λογοτεχνίας


Γλώσσα και Πράξη της Παιδικής Λογοτεχνίας Δοκίμια - Αναγνώσεις κειμένων
Εκδόσεις: Gutenberg
Περίληψη Οι ρόλοι συγγραφέα, μαθητή, δασκάλου μέσα στην ανάγνωση/απόλαυση/ παραγωγή του κειμένου, δεν είναι πάντα προκαθορισμένοι. Την κατανομή τους ανανεώνει κάθε φορά η ίδια η φύση της γλωσσικής επικοινωνίας: ο πομπός και ο δέκτης λειτουργούν εναλλακτικά και παλινδρομικά στο ταυτόχρονο της φωνής/ακρόασης ή το ετερόχρονο της γραφής/ανάγνωσης. Η ανάγνωση είναι δυνάμει γραφή όπως η γραφή είναι και ενέργεια ανάγνωση.

Περιεχόμενα

Προφορικότητα και λογοτεχνία

Παραμύθι και ρομαντισμός. Συσχετισμοί, προεκτάσεις

Πρακτικές της αφηγηματικής θεωρίας του Andersen

Σημειώσεις για τα σύγχρονα και ελληνικά παραμύθια

Από το σουρεαλισμό στη δυνητική παιδική λογοτεχνία

Ανάγνωση - Γραφή. Προς ένα ισομερές παλίνδρομο εννοιών στη σχολική πρακτική της παιδικής λογοτεχνίας

Ζωή Βαλάση: Τα δώρα του Αγέρα. Εισαγωγή,

Ζωή Βαλάση: Ο παράξενος πραματευτής,

Νίκος Γιαννόπουλος: Η γνωριμία με τον άνεμο,

Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρελή: Ήταν Φλεβάρης,

Οδυσσέας Ελύτης: Τα τζιτζίκια,

Αλκη Ζέη: Οι βαρετές Κυριακές, ο Ίκαρος και η προπαίδεια,

Μαρούλα Κλιάφα: Ο κόσμος βαριέται να διαβάζει θλιβερές ιστορίες. Απόσπασμα,

Κώστας Παύλου Παναγιωτόπουλος: Μελεμέ ο Χαμαιλέων,

Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου: Σπίτι για πέντε,

Γιάννης Ρίτσος: Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού. Απόσπασμα,

Σοφία Φίλντιση: Η Σταλίτσα

Επίμετρο:

bernard Epin: Τι είναι η παιδική λογοτεχνία;, Τιμή στο φανταστικό. Κείμενο - Μοντάζ
Βασιλαράκης Ιωάννης
Γεννήθηκε στην Κάρπαθο το 1946. Μεγάλωσε στη Ρόδο και σπούδασε στην Αθήνα Ελληνική και Γαλλική Φιλολογία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές γλωσσολογίας και θεωρίας της λογοτεχνίας στο Πανεπσιτήμιο Paris VIII, του οποίου είναι διδάκτωρ από το 1982. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση, στη Μαράσλειο και την Αρσάκειο Παιδαγωγική Ακαδημία, στα ΠΤΔΕ των Πανεπιστημίων Αθηνών και Κρήτης. Είναι Επίκουρος Καθηγητής Νεοελληνικής λογοτεχνίας στο ΠΤΔΕ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Ασχολείται με ζητήματα θεωρίας, κριτικής και παιδαγωγικής της λογοτεχνίας και της παιδικής λογοτεχνίας, με βάση τις νεότερες εξελίξεις στους χώρους αυτούς και στη σύγχρονη γλωσσολογική σκέψη. Χαρακτηριστικό του έργο "Γλώσσα και Πράξη της Παιδικής Λογοτεχνίας", 1992, Gutenberg.